Egri kirándulás

2023.05.21.-én meghirdetett az Adventista Teológiai Főiskola egy tanulmányi kirándulást az iskolában tanulók, valamint közeli barátaik, családtagjaik számára. Eger különböző látványosságait néztük meg családias légkörben. Először az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemre mentünk 10:00 órára, ahol megtekintettünk több érdekességet Földünk fizikai törvényeivel kapcsolatban, de többek között a csillagok különlegességeit is vizsgáltuk az itt található Panoptikumban. Az egyetemen a bemutatókat és kísérleteket különböző szekciókban tartották. Az egyik ilyen nagyon érdekes bemutató az épület tetején a kupolában volt, ahol megnézhettük a várost egy különleges optikán keresztül, aminek a képét egy asztalra vetítették. (1- kép). A kép színes volt, és nem igényelt semmilyen elektromosságot.

A kupolából a városra mesés kilátás nyílott. Ezek után következett az ebédidő, majd 14:30-tól meglátogattuk az Egri Bazilikát. Ott Kormos Erik Tanár Úr tartott nekünk idegenvezetést, melynek során ismertette a freskók és a különböző szimbólumok jelentését. Körülbelül 15:30-kor elmentünk közösen egy kézműves fagyizóhoz, ahol jókat beszélgettünk fagylaltozás közben.  Rövid kitérőnk volt az oda úton is, mert megláttunk egy szép templomot, amibe bementünk. A Páduai Szent Antal Templomot a fagyizó felé vezető úton látogattuk meg.

Végül meglátogattuk a várat, és az egri várban található különböző kiállításokat. Hallhattuk a 15:52 perckor az egri vár védelmére elhangzó szakállas puskával leadott díszlövést, amit a vár védőinek tiszteletére sütnek el minden nap. Elképesztő hangja volt. A kirándulás jó alkalom volt arra, hogy a diákok és a tanárok között szorosabb kapcsolat alakuljon ki. 18:00 órakor indultunk el Pécel felé, ahová 19:50-kor érkeztünk meg. Izgatottan várjuk a következő kirándulást!